Självförtroende

Heej! grillningen var mycket trevlig. Maten var jätte goooood, Kyckling va det då  yammi:D Hann inte med stan  idag men det får bli imon. Jag ska ha ett tal inför hela skolan på tisdag , annars får jag IG på kommunikations kursen, Ialla fall jag ska ha ett tal om SJÄLVFÖRTROENDE , hiihih spännande spännande ,,,,,,not

Men här kommer några bra tips för att stärka sitt självförtoende::)

* När man är med kompisar eller tillexempel på fikarast, ta större utrumme, berätta om något du upplevt , eller framför dina åsikter

*Öva framför spegeln

*Beröm dig själv

*Säg något till kassörskan, fråga folk på gatan om något, tillexempel klockan

*Ta del i samtal

*Se dina positiva sidor och förstärka dem

*tro på dig själv

* DU är med dig själv hela livet.  Se till att göra det en intressant och rolig upplevelse

* ställ dig framför spegeln , istället för att titta på dina brister hitta minst 10 saker som du gillar på dig själv. tänk även på det mista lilla

*  Skiv ner en lista på minst 50 saker som du är bra på, som du gillar med dig själv. även här så ska du ta det lilla minsta som tillexempel. Jag är bra på att lyssna, laga mat mm

* försök att tänka positivt:

Lycka till med livet!! tänk på att tro på dig själv och stärka ditt självförstoende för vem annars gör det!

Kommentarer
Postat av: Marre

men va bra tips asså!

2008-05-08 @ 15:37:10
Postat av: Zizza

vist är det=)

2008-05-10 @ 16:34:19
URL: http://zizza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0